Alles voor dragen en borstvoeding!

   

WHO gedragscode

De WHO-code heet voluit de 'Internationale Gedragscode voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk'.
Het betekent dat ouders zelf een keuze moeten kunnen maken voor de voeding van hun kind, zonder beïnvloeding van commerciële partijen. Dankzij de WHO-code is in Nederland de reclame voor babyvoeding onder zes maanden aan banden gelegd. De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving.
Ik houd me aan de WHO-code in de meest uitgebreide vorm. Ik onderschrijf de WHO-code van harte. Ik werk echter niet alleen met merken en producten van bedrijven die zich aan de WHO-code houden. Dit is de reden dat ik voor sommigen merken geen reclame zal maken.
De WHO-code wil:

  • borstvoeding beschermen en bevorderen
  • dat ouders de juiste en voldoende voorlichting krijgen
  • dat vervangingsmiddelen voor moedermelk - wanneer nodig - juist worden gebruikt
  • dat richtlijnen voor de verkoop van en reclame voor babyvoeding worden nageleefd

Meer lezen:

Aidulac heeft als doel jou te ondersteunen in de ontwikkeling van de ouder-kind relatie. De zorg is gericht op het bevorderen van een goede hechting tussen ouders en kindje. Aidulac hanteert als belangrijkste invalshoeken borstvoeding, dragen van kinderen en haptonomie.

Copyright © 2010 - 2019 Aidulac ®

UA-81851763-2