Klachtenprocedure
Klachtenprocedure
Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent met de hulp die je van je lactatiekundige IBCLC hebt gehad. Ik raad je aan dit met mij bespreekbaar te maken. Is de uitkomst onbevredigend voor je, of voel je je niet gehoord, dan kun je een klacht indienen bij de NVL. Er wordt dan een klachtenprocedure gestart.
Klachten kunnen de volgende onderwerpen betreffen:
- Financiële geschillen
- Schending van de privacy
- Onvoldoende communicatie door de lactatiekundige
- Onjuist of onvolledig advies
- Onvoldoende rapportage aan klant of verwijzer
- Gezondheidsschade voor moeder of kind
- Overige schendingen van de gedragscode of beroepsstandaard.
De klachtenprocedure van de NVL
Als lactatiekundige ben ik aangesloten bij de NVL. De NVL heeft een klachtencommissie. Beide partijen zullen worden gehoord over de klacht. De klachtencommissie buigt zich hier vervolgens over. Meer over het indienen en procedure van een klacht lees je hier.
Klachtenprotaal Zorg
Ik ben aangesloten bij Klachtenportaal Zorg, waarmee ik voldoe aan de wettelijke eisen van de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg. Het doel is zo snel mogelijk een oplossing te vinden bij onvrede of een klacht. Meer over het indienen en procedure van een klacht lees je hier.